مقالات

5 نشانه رابطه عاطفی سالم که باید بدانید!

منظور از رابطه عاطفی سالم چیست؟

ما موجوداتی اجتماعی هستیم (بله، حتی درونگراها) و برای پیشرفت به روابط و حمایت اجتماعی نیاز داریم. روابط حمایتی که شامل اعتماد، همدلی، مراقبت و پرورش باشند با سلامت عاطفی مرتبط هستند، زیرا آنها عوامل محافظتی در برابر استرس و مشکلات بزرگ و کوچک می‌باشند.
روابط عاطفی سالم تنها به رابطه بین همسران و شرکای عشقی محدود نمیشود بلکه از اعضای خانواده گرفته تا دوستان و همکاران یا افراد دیگری که به طور منظم با آنها معاشرت می‌کنیم را نیز در بر می‌گیرد. روابط عاطفی سالم آن دسته از روابط در زندگی ما هستند که مثبت هستند و رابطه هر دو نفر را تقویت می‌کنند. منظور از رابطه عاطفی سالم روابطی هستند که باعث می‌شود افراد از این ارتباط شادمان شوند.
چه چیزی در این نوع روابط وجود دارد که آنها را از نظر عاطفی سالم می‌کند؟ روابط عاطفی سالم دارای ویژگی‌های تعیین کننده خاصی هستند. برای اینکه یک رابطه سالم باشد، لازم نیست همه ویژگی‌های مثبت در آن وجود داشته باشد، اما تعداد قابل توجهی از آنها باید باشد. هر چه یک رابطه دارای ویژگی‌های مثبت بیشتری باشد، رابطه قوی‌تر و سالم‌تر است.
همه روابط عاطفی سالم ، کامل و بدون مشکل نیستند. یک فرد سالم از نظر عاطفی در یک رابطه مثبت، تعارض را تجربه خواهد کرد. نه تنها این بخشی از انسان بودن است، بلکه تعارض نیز در واقع جزء روابط سالم است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *