مقالات

در مورد عشق چه می‌دانید؟

سالیان سال است فیلسوفان، شعرا، ترانه سرایان، رمان نویسان، هنرمندان و چهره‌های معنوی موضوع عشق رمانتیک را بررسی کرده‌اند. در دوران مدرن، عشق رمانتیک در ادبیات، موسیقی، هنرهای تجسمی و فیلم تجلیل شده است و موضوع بحث بسیاری از تئاترها وگفت و گوهای تلویزیونی را فراهم آورده است. با این حال، به تازگی روانشناسی معاصر به بررسی و تحقیق در مورد عشق پرداخته است.
دور تا دور دنیا مردم عاشق می‌شوند، برای عشق آواز می‌خوانند، برای عشق می‌رقصند، در مورد عشق می‌سرایند و داستان می‌نویسند، در مورد عشق ، افسانه و اسطوره تعریف می‌کنند، برای عشق غصه می‌خورند، برای عشق زندگی می‌کنند، برای عشق می‌کشند و برای عشق کشته می‌شوند. در این مقاله قصد داریم در مورد عشق بگوییم که جزئی جداناشدنی از زندگی بیشتر انسان‌هاست. تا انتهای مقاله با ما همراه شوید تا بدانید در مغز عاشق چه می‌گذرد؟

 در جنگل‌های گواتمالا، معبدی وجود دارد که این معبد توسط بزرگترین پادشاه خورشید، از بزرگترین شهر، از بزرگترین تمدن آمریکایی مایاها ساخته شده است. اسم پادشاه جاساچال کاویل بود، وی در 80 سالگی از دنیا رفت و زیر این مقبره در سال 720 پس از میلاد مسیح به خاک سپرده شد. کتیبه نویسان مایایی ادعا کردند که او شدیدا عاشق همسرش بوده است بنابراین به احترام همسرش معبدی رو به روی معبد خودش ساخت، به واسطه‌ی ویژگی منحصر به فرد این معبد هر سال در بهار و پاییز، خورشید از پشت معبدش طلوع می‌کند و معبد همسرش رو کاملا با سایه‌ی معبد خودش می‌پوشاند و هنگامی که خورشید در بعد از ظهر از پشت معبد همسرش غروب می‌کند معبد خودش کاملا توسط سایه‌ی معبد همسرش پوشیده می‌شود. بعد از 1300 سال، این دو عاشق هنوز از آرامگاه‌شان همدیگر را در آغوش می‌کشند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *