مقالات

مراحل پایان دادن به رابطه عاطفی چگونه است؟

چرا یک رابطه عاطفی پایان می‌یابد؟

عوامل و دلایل متعددی باعث جدایی در یک رابطه می‌شود که ما به برخی از مهمترین آنها اشاره میکنیم:

از دست دادن اعتماد

یکی از احساسات اساسی لازم در یک رابطه خوب، احساس امنیت است. اگر حمایت عاطفی ندارید یا شریک زندگی خود را غیرقابل اعتماد می‌دانید، ممکن است اعتماد خود را از ادامه زندگی از دست بدهید و سبب پایان یافتن رابطه گردد.
اگر شریک عاطفی‌تان فردی مبهم است یا به سختی می‌توانید از او سر در آورید، دلیلی برای نگرانی وجود دارد. روابطی که بر اساس بی‌اعتمادی ساخته می‌شوند، معمولا متزلزل هستند.

دروغ گویی

فرض کنید متوجه شدید که شریک عاطفی‌تان به شما دروغ گفته است. دروغ می‌تواند عواقب قدرتمندی و ناخوشایندی داشته باشد. آیا این یک دروغ مصلحتی بوده یا دروغی که برای محافظت از کسی گفته شده؟ دروغ‌های مصلحتی اغلب جزئی یا بی‌اهمیت هستند در حالی که دروغ‌های واقعی اثرات نامطلوب و گسترده‌ای دارند.

احساس مالکیت

اگر با شریکی هستید که بیش از حد مالکیت دارد، از خود بپرسید: “آیا این به نظر سالم می‌رسد؟ آیا شریک عاطفی‌‌تان شما را از دوستانتان جدا می‌کند یا مدام شما را چک می‌کند؟”
اینها نشانه‌های کسی نیست که شما به او اعتماد دارید. به خود یادآوری کنید که یک رابطه سالم به این معنا نیست.

حسادت

حسادت در مقادیر کم می‌تواند مشکلی را به وجود نیاورد و نشانه این باشد که شما یکدیگر را دست کم نمی‌گیرید. اما اگر فردی بیش از حد احساس مالکیت دارد به نظر می‌رسد نشانه‌هایی از حسادت بیمارگونه را نشان می‌دهد و در پایان یافتن رابطه عاطفی نقش داشته باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *